Als je écht wilt weten hoe het is om bij ons te werken als Finance Consultant, dan wil je dat natuurlijk horen van een Finance Consultant zelf. Daarom hebben we een aantal collega’s benaderd en gevraagd of ze hun ervaring willen delen. In dit interview is Finance Consultant Sander uit Amsterdam aan de beurt. Na een interessante carriereswitch en een bachelor Finance & Control behaald is hij sinds augustus bij ons in dienst.
“Met cijfers werken ligt me goed, dat merkte ik al bij The Studenthotel. Het spreekt me meer aan dan werken in de horeca, ook al zijn daarin ook talloze leuke functies te bekleden.”.
Even iets anders
Collega Sander Boulnouar woont in Amsterdam en heeft een andere achtergrond dan de meeste van onze Finance Consultants. Als kind van ouders uit de horeca was het voor de hand liggend dat hij naar de Hotelschool zou gaan. Daar haalde hij zijn bachelor, waarna hij fulltime aan de slag ging bij The Studenthotel als Assistant Manager Food & Beverage. Als link tussen de restaurantmanagers en het hoofdkantoor kreeg hij voor het eerst te maken met administratief werk en rapportages.
Van de Hotelschool, naar een rol als financial; vertel…
“Met cijfers werken ligt me goed, dat merkte ik al bij The Studenthotel. Het spreekt me meer aan dan werken in de horeca, ook al zijn daarin ook talloze leuke functies te bekleden. Ik besloot aan de slag te gaan bij Merin vastgoedmanagement, als medewerker Finance & Administratie. Meer dan twee jaar ben ik verantwoordelijk geweest voor de crediteuren/debiteuren en contractadministratie, toen ik de mogelijkheid kreeg om te beginnen aan een (pre-)master Accountancy & Control. Daarnaast kreeg ik een promotie naar Assistant Controller & Manager Servicekosten; een periode waarin ik ontzettend veel heb geleerd. Na anderhalf jaar vond ik het tijd voor een nieuwe uitdaging en maakte ik de overstap naar Dream, waar ik als Assistant Controller aan de slag ging. Dat heb ik tot afgelopen juni gedaan, toen kwamen jullie op mijn pad!”
Hoe ging dat?
“In juni werd ik benaderd door Hidde, een van de Talent Sourcers. Het contact was leuk en ik stemde in om kennis te maken. Vrijwel direct kreeg in een uitnodiging voor een belafspraak met het HR-team. Voor dit gesprek had ik mijn twijfels over consultancy/detachering, ik was bang dat ik mezelf moest ‘verkopen’ voor een uurtarief bij verschillende bedrijven. En dat terwijl ik juist op zoek ben naar stabiliteit. Tijdens het eerste telefoongesprek werd het me duidelijk dat dit absoluut niet het geval is. We maakten een afspraak op kantoor en ik leerde meer over de Interim Finance Group en hun netwerk/opdrachtgevers. Tijdens mijn gesprek met Angelo kwam Tom toevallig binnenlopen om kort kennis te maken. Het gesprek was informeel en prettig, familiair zelfs. Dat past goed bij mij. Angelo gaf aan dat ik hem elk moment kon appen met vragen en dat hij begrip had voor mijn overwegingen. De persoonlijke benadering en gesprekken zijn voor mij doorslaggevend geweest.“