De link tussen ambitieuze financials en interim opdrachten

Werken als Finance Consultant bij Interim Finance Group

Bij ons staan ambitieuze finance professionals centraal, die de ambitie hebben om interim te werken. Wij begrijpen de behoefte aan een vaste baan, met de zekerheid van een inkomen en de mogelijkheid om verder te studeren. Tegelijkertijd de wens om bij verschillende bedrijven in de keuken te kunnen kijken en waardevolle ervaringen op te doen. Bij ons kan dat – werken bij Interim Finance Group staat voor zekerheid, variatie en ontwikkeling.

Op deze pagina lees je alles over wie we zijn en wat we voor jou kunnen betekenen. Benieuwd naar ons team? Bekijk hier de profielen.

Werken als Finance Consultant bij Interim Finance Group

Join the Club

Om als Finance Consultant bij ons aan de slag te kunnen heb je een HBO of WO studie afgerond en heb je 1 tot 7 jaar relevante werkervaring opgedaan. Je bent klaar voor de volgende stap in je professionele carrière en persoonlijke ontwikkeling. Afhankelijk van je ervaring en ambities word je ingezet bij een van onze opdrachtgevers, uiteenlopend van scale ups tot aan internationale/beursgenoteerde organisaties.

De projecten duren gemiddeld 6 tot 9 maanden, waardoor je in een relatief korte tijd veel ervaring opdoet en je breed ontwikkelt.

Als Finance Consultant kan je worden ingezet op drie verschillende specialistische gebieden, afhankelijk van je achtergrond. Kies jouw specialisme om te zien op wat voor type projecten je zal worden ingezet.

Onze projecten

Financial Accountant

Voor een periode van zes maanden ga jij aan de slag op de accounting afdeling van een internationale FMCG klant. Je bent verantwoordelijk voor de grootboekrekeningen van twee business units en je bereidt de maandelijkse financiële rapportages voor. Op basis van jouw analyses stel je ook heldere managementrapportages op en treed je samen met de controller op als sparringpartner voor de business unit manager. Tegelijkertijd draag je adviezen aan voor de verbetering van het financiële proces.

Accounting Expert

Een Private Equity organisatie in de medische industrie heeft tijdelijke ondersteuning nodig bij de integratie van een geacquireerde onderneming. De volledige administratie van deze onderneming moet geïntegreerd worden met de administratie van de Private Equity organisatie. Het is jouw doel om de administratie zo efficiënt mogelijk in te richten in het ERP pakket. Om dit voor elkaar te krijgen heb je intensief contact met diverse stakeholders.

Reporting Specialist

Je valt tijdelijk in als Reporting Specialist bij een internationale groothandel, ter vervanging van een collega die op zwangerschapsverlof is. Aangezien het moederbedrijf Duits is, bereid je de maandrapportages en de jaarrekening zowel in local GAAP, als IFRS voor. Je levert de geconsolideerde maandrapportages aan de corporate controller voor de business lines die onder jouw verantwoordelijkheid vallen. Verder behoren internal control en compliance tot jouw aandachtsgebieden.

External Reporting Specialist

In verband met jaareinde word je als External Reporting Specialist ingezet bij een internationale zakelijke dienstverlener. Voor een aantal internationale klanten met complexe corporate structuren ben je verantwoordelijk voor de financiële administratie van a tot z, treasury activiteiten en je stelt de maand en jaarrapportages op onder IFRS. Verder ben je verantwoordelijk voor cashflow management en ben je het aanspreekpunt voor de lokale controllers.

Financial Controller

In verband met het verder professionaliseren van de finance afdeling van een internationale leasemaatschappij, word jij tijdelijk ingezet als Financial Controller. Je fungeert als belangrijkste schakel tussen de accounting afdeling en de Finance Manager. In de basis zal je verantwoordelijk zijn voor het opstellen van de interne en externe rapportages. Daarnaast ben je betrokken bij projecten met betrekking tot performance improvement binnen de afdeling. Ook op het gebied van internal control zal jij aanbevelingen doen.

Business Controller

Een toonaangevend Nederlands productiebedrijf wil haar managementinformatie verder professionaliseren. Als Business Controller inventariseer je welke informatiebehoefte er is vanuit de stakeholders en onderzoek je uit welke bronnen je data kan onttrekken. Door middel van data analyse (SQL) en dashboarding (PowerBI) zorg jij voor scherpe analyses en bruikbare inzichten. Deze inzichten helpen je bij het opstellen van het jaarplan, rolling forecast, maandelijkse analyses en stuurinformatie voor het management.

Visie en kernwaarden

Als ambitieuze finance professional sluit je je vroeg in jouw carrière bij ons aan. Bij ons ontwikkel je je zowel persoonlijk, als in je vak en ontdek je welk type organisatie en rol het beste bij je past.

Onze aanpak is persoonlijk, integer, transparant, innovatief en ondernemend. Herken jij jezelf hierin? Join the club!

Wij faciliteren, jij bepaalt het tempo

Jouw (persoonlijke) ontwikkeling

Bij Interim Finance Group staat jouw (persoonlijke) ontwikkeling centraal: wij faciliteren, jij bepaalt het tempo. Welke trainingen en opleidingen je volgt bepaal je samen met jouw persoonlijke jobcoach, een ervaren Finance Manager met meer dan 10 jaar (interim) werkervaring. Je ontwikkelt een maatwerkplan die naadloos aansluit op jouw ambities.

Wij zorgen ervoor dat je op de hoogte blijft van relevante trends en ontwikkelingen in de markt. Zo bieden wij standaard trainingen aan die gericht zijn op BIG Data en Finance/IT. Maar je bent vrij om een opleiding naar keuze te selecteren.

We onderscheiden drie aandachtsgebieden waarin je jezelf kan ontwikkelen:

Soft skills

  • Persoonlijk leiderschap
  • Personal branding
  • Story telling
  • Business English
  • Ondernemerschap

Hard skills

  • Power BI
  • SQL
  • Excel
  • ERP trainingen (bijvoorbeeld SAP of Oracle)
  • IFRS

Opleidingen:

  • (Pre-) Master Accounting & Control
  • CMA
  • RC/EMFC
  • HOFAM Controlling
  • ACCA

Wij zijn trots op onze opdrachtgevers. Ons bedrijf is jong, maar ons netwerk gaat sinds 2006 mee. Zij kiezen voor ons omdat we persoonlijk, transparant, eerlijk en ondernemend zijn.

Onze arbeidsvoorwaarden

Veel organisaties beloven het, maar bij ons sta jij echt centraal. Je ziet het terug in de waardering die wij bieden op verschillende onderdelen binnen ons arbeidsvoorwaardenpakket. Naast een aantrekkelijk salaris bieden we de volgende arbeidsvoorwaarden;

  • 26 vakantiedagen
  • Reiskostenvergoeding, NS Business Card of OV abonnement
  • Lease auto, die zowel zakelijk als privé gebruikt mag worden
  • Bedrijfsfitness
  • Pensioenregeling
  • Collectieve zorgverzekering bij CZ
  • 8.33% vakantiegeld
  • Persoonlijk ontwikkelplan: trainingen en (externe) opleidingen

Start strong, end strong

Borrels, bijeenkomsten en events

Professionaliteit staat bij ons op voorop, onze klanten weten wat zij aan jou hebben. Als Finance Consultant bij Interim Finance Group ben je het visitekaartje van het bedrijf. Juist daarom vinden wij het belangrijk dat je zowel bij de klant, als bij ons een thuishaven hebt. Iedere maand zien we je graag op kantoor voor de maandafsluiting, een bijeenkomst op vrijdagmiddag met alle consultants en interne medewerkers. We bespreken de maand, delen ervaringen en sluiten af met een legendarische borrel. Dit wil je niet missen!

Kennismaken?

Benieuwd of we iets voor elkaar kunnen betekenen? Stuur ons een bericht, per mail of Whatsapp.

Solliciteer Direct!