... Skip to main content

Finance Consultant aan het woord

Sander Boulnouar

Als je écht wilt weten hoe het is om bij ons te werken als Finance Consultant, dan wil je dat natuurlijk horen van een Finance Consultant zelf. Daarom hebben we een aantal collega’s benaderd en gevraagd of ze hun ervaring willen delen. In dit interview is Finance Consultant Sander uit Amsterdam aan de beurt. Na een interessante carriereswitch en een bachelor Finance & Control behaald is hij sinds augustus bij ons in dienst.

“Met cijfers werken ligt me goed, dat merkte ik al bij The Studenthotel. Het spreekt me meer aan dan werken in de horeca, ook al zijn daarin ook talloze leuke functies te bekleden.”.

Even iets anders

Collega Sander Boulnouar woont in Amsterdam en heeft een andere achtergrond dan de meeste van onze Finance Consultants. Als kind van ouders uit de horeca was het voor de hand liggend dat hij naar de Hotelschool zou gaan. Daar haalde hij zijn bachelor, waarna hij fulltime aan de slag ging bij The Studenthotel als Assistant Manager Food & Beverage. Als link tussen de restaurantmanagers en het hoofdkantoor kreeg hij voor het eerst te maken met administratief werk en rapportages.

Van de Hotelschool, naar een rol als financial; vertel…

“Met cijfers werken ligt me goed, dat merkte ik al bij The Studenthotel. Het spreekt me meer aan dan werken in de horeca, ook al zijn daarin ook talloze leuke functies te bekleden. Ik besloot aan de slag te gaan bij Merin vastgoedmanagement, als medewerker Finance & Administratie. Meer dan twee jaar ben ik verantwoordelijk geweest voor de crediteuren/debiteuren en contractadministratie, toen ik de mogelijkheid kreeg om te beginnen aan een (pre-)master Accountancy & Control. Daarnaast kreeg ik een promotie naar Assistant Controller & Manager Servicekosten; een periode waarin ik ontzettend veel heb geleerd. Na anderhalf jaar vond ik het tijd voor een nieuwe uitdaging en maakte ik de overstap naar Dream, waar ik als Assistant Controller aan de slag ging. Dat heb ik tot afgelopen juni gedaan, toen kwamen jullie op mijn pad!”

Hoe ging dat?

“In juni werd ik benaderd door Hidde, een van de Talent Sourcers. Het contact was leuk en ik stemde in om kennis te maken. Vrijwel direct kreeg in een uitnodiging voor een belafspraak met het HR-team. Voor dit gesprek had ik mijn twijfels over consultancy/detachering, ik was bang dat ik mezelf moest ‘verkopen’ voor een uurtarief bij verschillende bedrijven. En dat terwijl ik juist op zoek ben naar stabiliteit. Tijdens het eerste telefoongesprek werd het me duidelijk dat dit absoluut niet het geval is. We maakten een afspraak op kantoor en ik leerde meer over de Interim Finance Group en hun netwerk/opdrachtgevers. Tijdens mijn gesprek met Angelo kwam Tom toevallig binnenlopen om kort kennis te maken. Het gesprek was informeel en prettig, familiair zelfs. Dat past goed bij mij. Angelo gaf aan dat ik hem elk moment kon appen met vragen en dat hij begrip had voor mijn overwegingen. De persoonlijke benadering en gesprekken zijn voor mij doorslaggevend geweest.“

“Na mijn onboarding ben in ik augustus gestart aan mijn eerste opdracht; Finance Manager bij MVGM. Het (financieel) beheren van vastgoedportfolio is mijn hoofdtaak. Ik zorg voor tijdige betalingen van facturen, debiteuren/crediteuren administratie, maandafsluitingen, het opstellen van de servicekosten afrekening en liquiditeit beheer.”.

Hoe ziet jouw ontwikkelingspad eruit bij ons?

“Specialist worden in controlling, dat is wat ik wil. Met als einddoel de rol van Business Controller. Tot nu toe heb ik ervaring opgedaan in vastgoed, maar tijdens mijn eerste POP gesprek met onze Talent Manager Joette hebben we besloten mijn horizon te verbreden en ook andere sectoren te proberen. Ook ga ik relevante cursussen volgen zoals Storytelling en Power BI.

Hoe bevalt je eerste opdracht?

Na mijn onboarding ben in ik augustus gestart aan mijn eerste opdracht; Finance Manager bij MVGM. Het (financieel) beheren van vastgoedportfolio is mijn hoofdtaak. Ik zorg voor tijdige betalingen van facturen, debiteuren/crediteuren administratie, maandafsluitingen, het opstellen van de servicekosten afrekening en liquiditeit beheer.

Wat is je langetermijnplanning?

“De overstap naar Interim Finance Group is de juiste keuze voor mij geweest. Mijn doel is om mijn rugzak zoveel mogelijk te vullen, met de rol van Business Controller voor een toonaangevend bedrijf als einddoel. Het netwerk wat ik nu opbouw is essentieel voor mijn carrièrepad en daar maak ik nu zoveel mogelijk profijt van. Het vooruitzicht om doorslaggevend te zijn op strategisch niveau spreekt me erg aan.”

Aan andere ‘medior financials’ zou Sander willen zeggen: “Consultancy is niet leeftijdsgebonden of alleen voor starters en seniors. Juist voor de groep daartussen (mediors) is consultancy interessant; je werkt projectmatig en versnelt je ontwikkeling. Durf de stap te maken naar consultancy, je zal er geen spijt van krijgen!”

Kennismaken?

Werken bij Interim Finance Group staat voor zekerheid, variatie en ontwikkeling. Onze Finance Consultants zijn ambitieuze financials die graag in het bedrijfsleven willen werken en verschillende bedrijfsculturen willen ervaren. De voordelen van Interim werken, met de zekerheid van een vaste aanstelling. Wil je meer weten over de rol en onze arbeidsvoorwaarden? Bekijk dan onze Werken bij pagina en laat je gegevens achter, we maken graag kennis met je!

Solliciteer Direct! Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.